iAudio S9 8GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iAudio S9 8GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

9sNowoc 17-03-2011
Geschreven voor: iAudio S9 8GB

Ik ben nu al wel meer dan 2 jaar in het bezit van de cowon s9. En ik ben meer dan tevreden. De speler is erg gebruiksvriendelijk, het touchscreen reageert snel en goed en de menu's zijn duidelijk te volgen. Het enige wat wel me tegen stond toen ik de speler voor het eerst had was dat er geen mogelijkheid is om afspeellijsten te maken zonder het gebruik van je computer. Ik gebruik nu altijd het kopje 'favorieten' als een soort van afspeellijst. Dat werkt in principe net zo handig, alleen kun je dan ook maar één lijstje maken.

Ook vond ik het na een paar maanden wel leuk om andere thema's voor het menu van internet te halen en ze te gebruiken op mijn speler. Dit kan allemaal heel gemakkelijk. Net zoals het toevoegen van een albumhoes, je voegt simpelweg de gewenste afbeelding toe aan een albummapje en geeft de afbeelding de naam 'cover' de speler geeft deze afbeelding dan voortaan weer tijdens het afspelen.

Het geluid van de speler is kwalitatief erg hoog. Ik heb zelf wel meteen de originele oortjes vervangen voor mijn sennheiser koptelefoon, want de fabrieksoortjes zijn van mindere kwaliteit en dat doet het geluid van de speler tekort.

Video's bekijken kan ook perfect op de cowon s9. Door het iamoled scherm zijn de kleuren scherp en is het scherm duidelijk te zien vanuit elke kijkhoek. Ook is het prettig dat vrijwel elk soort videobestand afgespeeld kan worden op de cowon s9.

Nog een ander uniek dingetje aan deze speler is het zogeheten 'gorillaglass' dat houdt in dat er geen krasjes op het scherm kunnen komen door een bepaalde samenstelling van het glas. (http://www.youtube.com/watch?v=syPOPmkyfZs)

Helaas heb ik gister mijn cowon s9 laten vallen op de fiets en ben er toen overheen gereden -.- ...
Dat kan het scherm in ieder geval niet hebben dus.
Maar de keuze was al snel gemaakt. Ik koop absoluut weer een cowon s9.

joop5666666 15-02-2011
Geschreven voor: iAudio S9 8GB

Ik ben in het bezit van de Cowon J3, iAudio, wat een geluid en een accu, super. Na vele MP3 spelers, Sony, Creative, Ipod, Ipad, niet te vergelijken kwa geluid, een dynamiek, super. Ik gebruik een koptelefoon van eur. 13,= je moet het horen om het te geloven, super instellingen, AMOLED display, mooie vormgeving en klein, het beste wat ik ooit gekocht heb, een aanrader............
Wel bij de instellingen "buiten europa" kiezen anders te zacht geluid. (beveiliging voor oorschade) maar ga er verstandig mee om.

Pimpernel 06-08-2010
Geschreven voor: iAudio S9 8GB

Na zo'n jaar of drie veel plezier van mijn Creative Zen te hebben beleefd vond ik het tijd voor iets anders. Na het een en ander te hebben
opgezocht op internet viel mijn keuze op de Cowon J3. Online besteld bij een bekende webshop in Rotterdam. Hup aan de
pc hangen, opladen, upgrade uitvoeren en muziek er naar toe slepen. Een kind kan de was doen, hoewel de bediening wel even wennen
was. En toen MUZIEK! Wat een heerlijk geluid, het ontroerde mij zelfs door de zuiverheid van klank en dat voor een simpel gedownload
mp3tje! Mooi harmonieus, van heldere hoge tonen tot een mooie volle bas. Jeteffect 3 biedt veel mogelijkheden. Er staan geloof ik wel
30 voorinstellingen op en daarnaast kan je voor 4 users de equalizer "presetten" ik heb nog niet alles uitgeprobeerd omdat ik al zeer
tevreden ben met de preset VIVA die ik toevallig als eerste aanraakte. Een audioboek klonk zo levensecht alsof de verteller naast mij
zat. Het AMOLED-scherm is zeer helder, als een levende foto zo scherp. Ook hier van PC een gedownloade xvid naar toe gesleept en
zonder enige bewerking prachtig beeld! Foto's heb ik niet uitgeprobeerd omdat beeld bij de
film al zeer goed was. Toen de document reader, epub of pdf leest de J3 (nog) niet maar met het gratis programma Calibre een epub om
gezet naar TXT en naar de J3 gesleept en lezen maar!! De tijd van verspringen van "pagina"kan je zelf instellen en de kleur van het
leesscherm/letters ook. Op een feestje met WK finale heb ik de J3 aangesloten op mijn Creative Gigaworks T20 en genieten van de muziek!!
(helaas niet van de winst!!) Wel kwam ik een volumebegrenzer tegen die enige beperking aan het gebruik met de T20 gaf. Dit is echter ook
snel te verhelpen, dan kun je door bij start op te geven dat je je buiten de EU bevindt. (gewoon Nederlandse taal en Europa kiezen bij Radio)
en dan gaat hij helemaal voluit! Opmerking: Als je alleen met oordopjes of hoofdtelefoon luistert kom je prima weg met de volumebegrenzer.
Ik luisterde begrenst van 5 (in bed) tot 25 (buiten) en volume gaat tot 40. Ben je muziek, lezen of film kijken even beu dan kun je ook nog gewoon
ouderwets naar de radio luisteren voor het laatste nieuws bijvoorbeeld. Ook nog even de recorder geprobeerd, deze werkt ook prima. Het is
ook mogelijk om ook muziek te luisteren via het luidsprekertje op de J3 zelf maar dat is niets vergeleken met de kwaliteit van het geluid via een
hoofdtelefoon. De meegeleverde oordopjes van COWON waren mij veel te groot maar er zit wel een goed geluid in.

brozem 31-03-2009
Geschreven voor: iAudio S9 8GB

Terwijl ik dit schrijf, zit ik te luisteren naar mijn Iaudio S9.
Oh, wat mooi. Ik ben lichtelijk stereofiel.
Wat een geluid, echt een dikke 10 waard.
Echt simpele/eenvoudige bediening. Een kind van 58 kan de was doen.
Ik moet alleen nog video uitproberen.
Mooi helder scherm met schitterende kleuren.
Foto's zijn hardstikke mooi.
Radio ontvangst valt mij niet tegen, beter dan verwacht.
Dit is echt de beste aankoop sinds jaren. Ik kan deze speler iedereen aanbevelen.
Voelt solide aan en alle bedieningsknoppen op de juiste plek.
Ik heb het scherm uitgezet als de speler gelockt staat.
Dus, kopen (Al is ie wel aan de prijs).
Ik schrijf nog wel een review nadat ik de S9 uitgebreid heb getest.